20071003

44 - 3rd Single : FRICTION

Friction

作詞:稻葉浩志/作曲:松本孝弘/編曲:B'z、德永曉人



Living in this boring world(Oh yeah)

Every day just passing by(Oh yeah)

Nobody's fault, I'm making my choice all the time

Standing still, feet on the run(Oh yeah)

Take the sky, never see the sun(Oh yeah)

Never mind, still searching for a sign

Something is wrong...

We're losing our senses...

I really need to know what I am

Shouting out my name(Shout it out)

Try to find my way(Find it out)

I just need a new sensation(I just need a new sensation)

Can you just thrill 'n' die?(No we can't)

Baby I've come alive(for myself)

Pull the thread from all distinctions

We can't make it, we've got FRICTION!



I'm still alive, is this modern world(Oh yeah)

Fill the world with empty wordsspan (Oh no)

They're just killing time and making nowhere with mine

What's going on?

Everything in a haze

I'm not hiding anymore

Shouting out my name(Shout it out)

Walking down Broadway(Hold up your head)

I just got a new direction(I just got a new direction)

Baby I'd better fight(like a dog)

I've gotta live my life (Oh yeah)

Shouting out my name

Try to make it see my face

Now I'm gonna do it my way (Now I'm gonna do it my way)

Baby I've gotta fight(like a dog)

Fight for my lifespan (for myself)

'N' nothing that I won't be missing

Nothing happens without FRICTION!






生活在這無聊的世界 (Oh yeah)
日子正一天天地流逝 (Oh yeah)
不是任何人的責任 我總是自我抉擇

屹立不搖 雙腳奔跑著 (Oh yeah)
取得天空 卻從未看見太陽 (Oh yeah)
從不放在心上 持續追尋著目標

些許錯誤的事情…
讓我們喪失了自我的判斷力…
確實有必要去了解自我

喊出我的名字 (喊出來吧)
試著找尋出自己的道路 (找出來吧)
我只是需要新的刺激 (我需要新的刺激)

不能只是坐以待斃 (不,我們不能)
Baby我必須活下去 (為了我自己)
自所有的差異中理出頭緒
沒有摩擦我們無法做到!

我仍活著 在這摩登世界 (Oh yeah)
四處充斥著空洞無意的文字 (Oh no)
他們只是在扼殺時間做對自己毫無意義的事
怎麼回事?一切彷彿霧裡看花
我並沒有任何隱瞞

喊出我的名字 (喊出來吧)
走上舞台 (舞台上的一切是美好的)
我只是需要新的方向 (我需要新的方向)
Baby我適於戰鬥 (像隻鬥犬)
我必須過我自己的人生 (為了我自己)
無須因失落了任何事物而感到恐懼

喊出我的名字
試著讓它正視著我
現在我必須用我自己的方法去實踐 (現在我必須用我自己的方法去實踐)
Baby我必須戰鬥 (像隻鬥犬)
為我的人生戰鬥 (為了我自己)
沒有東西是我將會再次錯失的
沒有事情的發生是沒有摩擦的!